Fællesadministrationen – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Velkommen til Københavns Universitet > Organisation > Administration > Fællesadministrationen

Fællesadministrationen

Fællesadministrationen udfører administrative opgaver for hele universitetet ved at stille redskaber og ekspertise til rådighed for fakulteternes og institutternes administrative arbejde. Derudover varetager fællesadministrationen rådgivnings- og sekretariatsopgaver for rektoratet, bestyrelsen, hovedsamarbejdsudvalget og de rektorale udvalg.

Afdelinger i fællesadministrationen

  • Campus Service (CAS)
    Koordinerende opgaver vedrørende bygge-, anlægs- og bygningsdriftsopgaver på universitetet og med eksterne samarbejdspartnere.

  • Forskning & Innovation (F&I)
    Viden, rådgivning og vejledning om IPR, kommercialisering, EU-programmer, ekstern finansiering og iværksætteri.

  • HR & Organisation (HR&O)
    Udvikling af personale, ledelse og organisation. Personaleadministration. Arbejdsmiljø og krisehjælp. Personalepolitik og medarbejderguide. Udlejning af feriehuse.

  • Kommunikation (KOM)
    Intern og ekstern kommunikation på universitetets fælles niveau, samt støtte til kommunikationsarbejdet på universitetet.

  • Koncern-it (KIT)
    Fælles service-, drifts- og udviklingsopgaver på it- og teleområdet.

  • Koncern-økonomi (ØKO)
    Universitetets administrative kerne for budget, regnskab, løn, indkøb og controlling.

  • Rektorsekretariatet (REKSEK)
    Daglig betjening af rektoratet, det vil sige rektor og prorektor, samt af universitetsdirektøren og bestyrelsen.

  • Uddannelsesservice (US)
    Studievejledning, SU-administration, studiestatistik, diverse studieadministrative udviklingsopgaver samt kompetenceudvikling af tidligere studerende.